Verslo kontaktai: neieškokite naudos – kurkite vertę

Sunku įsivaizduoti verslą, kurį galimą plėtoti be ryšių. Žmogus veikia tarp žmonių ir kontaktų tinklo plėtra yra viena svarbiausių verslininko užduočių. Kaip auginti verslą pasitelkiant naudingas pažintis?

Žmonės yra skirtingi, vieniems yra visiškai natūralu prieiti prie kito žmogaus ir prisistatyti, pašnekinti, kitiems tai labai sunku. Gerai, kai komandoje yra bent vienas žmogus, kuriam toks bendravimas yra absoliučiai natūrali veikla. „Tai, kas mums yra artima, ir sekasi geriausiai. Jeigu žmogui natūralu analizuoti duomenis, dėlioti skaičius, nereikia jo versti bendrauti. Svarbu atrasti komandos narį, kuriam tai patinka, kuris gali užmegzti naujus kontaktus. Jaunose, besikuriančiose įmonėse vienas iš „co-founder‘ių“ turėtų gebėti tai daryti“ – kalba diasporos profesionalų tinklo „GLL | Global Lithuanian Leaders“ įkūrėjas Mykolas Lepeška.
Kuriant verslą reikia apsibrėžti, kokie žmonės jums yra svarbūs, tad M. Lepeška pataria susidaryti sąrašą, pradėti nuo kategorijų: klientai, tiekėjai, partneriai ir t.t. Pildant sąrašus svarbu kiek įmanoma tiksliau nupiešti portretą, socialinį – psichologinį aprašymą, kokie tai žmonės, ką jie mėgsta, kaip bendrauja, kur lankosi. Tada pasidaro aišku, kokius renginius lankyti, kaip elgtis.
Pirmiausia reikia užmegzti kontaktą. Dažniausiai dominantys žmonės yra pakankamai užimti ir bendrauja savo rate, kur nėra taip lengva patekti. Būtina suprasti, jog profesinių santykių kūrimas yra ilgalaikis procesas. „Kuo svarbesnis mums kontaktas, tuo lėčiau reikėtų link jo eiti. Dažniausiai visi kažko nori ir tada jūs papuolate į prašytojų grupę. Jeigu norite užmegzti tikrą ryšį, nereikia skubėti“ – pasakoja „CreoFox“ kompanijos vadovas Martynas Kairys.

Svarbiausia yra ne tai, ką pažįstate, svarbiausia, kas pažįsta jus

Nepakanka tik užmegzti kontakto, svarbu, kad žmogus jus prisimintų. Jūs galite pažinoti daug ką, tačiau, jei jie jūsų neprisimena, tokie kontaktai nieko verti. Kartais renginiuose tiesiog apsikeičiama verslo kortelėmis ir tuo viskas baigiasi. „Norėdami išvengti tokių situacijų, iškart po renginio, jeigu jus esate „LinkedIn“, arba tiesiog e-paštu, parašykite laišką, kokiomis aplinkybėmis susipažinote, ir apie ką kalbėjote. Gali būti, kad dabar jums šio kontakto nereikia, bet prireikus, kai jus parašysite antrą laišką, jus prisimins“ – pataria M. Kairys.
Santykių palaikymas yra labai individualus dalykas. Per daug aktyvus naujienlaiškių siuntimas bei kitoks dėmesys gali suteikti priešingą efektą, kai siunčiamos žinutės nesulauks dėmesio. Planuojant komunikaciją reikia įvertinti, ar pats norėtumėte gauti naujienų taip dažnai, ar tai tikrai naudinga informacija. Reikia ieškoti būdų, kaip santykių palaikymas, ryšys, gali kurti vertę žmogui, su kuriuo kontaktuojate. Tikrai naudingas žinutes galite kurti tik išsiaiškinę, kas yra svarbu ir aktualu adresatui, kuo jis domisi ne vien profesinėje sferoje. Tokiu būdu jus pozicionuojate save kaip žmogų, kuris prisimena ir pateikia naudingą informaciją.

Kurkite vertę

„Niekada neprašyti pagalbos, pirmiausia žiūrėti, kaip pats galite būti naudingas“ – apie pagrindinį kontaktų tinklo kūrimo principą kalba M. Lepeška .
Norint efektyviai megzti ryšius verslo renginiuose, reikia paruošti „elevator pitch“, trumpą prisistatymą, gal net keletą variantų ir naudoti tinkamiausią pagal situaciją. Taip pat svarbu atlikti tam tikrus namų darbus, sužinoti bazinius dalykus apie dominančius žmones ir jais remiantis vystyti komunikaciją. „Bendraujant reikia stengtis sužinoti kuo daugiau apie pašnekovą, tai pravers veliau palaikant ryšį, padės būti naudingam tam žmogui. Reikia domėtis kitais ir per tai kurti vertę“ – pabrėžia M. Lepeška.
M. Kairys priduria: „Dažnai būna, kad atėję į renginius mes nenorime klausyti kitų, kalbame patys, pasakojame apie save, vietoj to, kad išgirstume kitą žmogų. Išgirsti norime būti visi. Su tokiu žmogumi ,kuris klauso, domisi, klausia, norisi palaikyti kontaktą“.
„Bendraukite su žmonėmis ir megzkite kontaktą anksčiau negu jums kažko reikia. Jei jums reikia dabar, tai jau pavėlavote, tokiu atveju šią paslaugą reikėtų pirkti“ – kalba M. Kairys. Kai matote žmones, kurie yra panašūs į jus vertybėmis, gyvenimo siekiais su jais verta susibendrauti, kurti santykius, kurie atvers naujas galimybes. Sutikti būsimus verslo partnerius galima ne tik konferencijose ar verslo pietų metu. „Keliaudamas į Šri Lanką. Sustojau Delyje, sutikau žmogų, kuris viešėjo ten verslo reikalais. Mes tiesiog susibendravome, radome bendrų temų, abu tuo metu dirbome bankinėje sferoje, apsikeitėme kontaktas. Po pusės metų jis tapo pirmuoju mano verslo investuotoju“ – dalinasi asmenine patirtimi M. Kairys .
Verslo ryšių plėtra ir esamų kontaktų palaikymas yra kruopštus, daug pastangų reikalaujantis darbas, kurio pagrindinis principas skamba gana paradoksaliai: ieškodami naudos savo verslui, būkite naudingi kitiems.

Viktorija Voroncova

Parašykite savo komentarą

Pasidalinkite su draugais
  • linkedin
  • gplus
  • pinterest