Verslą sukurti paskatino laisvės troškimas

Ar ryžtumėtės vardan verslo idėjos palikti puikiai apmokamą, jums patinkantį darbą? Erika Paulauskė kartu su vyru Andriumi Paulausku dirbo svajonių darbus, tačiau nepriklausomybės noras buvo stipresnis už pastovias pajamas.

Pirmieji bandymai – svečioje šalyje

 „Turėti savo nuosavą verslą visuomet buvo tiek mano, tiek Andriaus svajonė. Prieš sukurdami „Kominoi“ abu dirbome tarptautinėse įmonėse: Andrius „Forticom“ Lietuvos padalinio CTO, aš vadovavau „ISIC Lietuva“, kai gavau pasiūlymą tapti General Manager ISIC Indonesia, išvažiavome kartu. Gyvenimas Indonezijos sostinėje, priešingai nei daugeliui gali atrodyti, tikrai nepanašus į atostogas tropikuose. Tad po darbo turėdami laisvesnio laiko, sugalvojome sukurti vietinį tarpmeragiciu.lt atitikmenį. O vėliau su tuometine one.lt komanda paleidome ir lietuvišką versiją“, – apie verslo istorijos pradžią pasakojo E. Paulauskė.
Gavusi pasiūlymą išvažiuoti į Indoneziją metams laiko, Erika sutiko, vyras išėjo iš darbo ir kartu su ja leidosi į kelionę. Svečioje šalyje Andrius turėjo daugiau laiko programavimui, verslo planui. Jie pradėjo nuo platformos pagrindų, pagrindinių funkcijų vartotojui kūrimo. „Būdami Indonezijoje pagalvojome, kad vietinei rinkai turėtų būti įdomus toks projektas, tad pabandėme jį padaryti savarankiškai ten, aišku, tai truko nemažai laiko, bet pirminis variantas buvo silpnas, o Azijos merginos į tokius produktus reaguoja visiškai kitaip ir mes negalėjome tokioje šalyje su mažu kapitalu padaryti verslo“, – įsitikinusi pašnekovė.
Ji neslepia – iš pradžių labai svarbu įsiklausyti į vartotojo poreikius ir tobulinti pirminę idėją. „Iš pradžių platforma buvo tokia, kad vartotojas užsiregistravęs galėjo įkelti savo produktus, kuriuos nori parduoti – drabužius, avalynę, aksesuarus, kurių nebedėvi ar nusipirko netinkamo dydžio, o kiti gali tuos drabužius įsigyti arba mainyti tarpusavyje. Po to pradėjome dėlioti madų blogą, forumą, taip suteikdami daugiau galimybių susirašinėti vartotojams“, – pasakojo E. Paulauskė.

Pasiūlymas atvėrė galimybės

Netrukus pora gavo pasiūlymą iš One.lt vadovo suburti jėgas ir plėsti portalą. Pašnekovės teigimu, išsiskirti iš konkurentų padeda orientacija į kitas rinkas bei bendruomeniškumas. „Kaip verslas, nuolat optimizuojame savo sprendimus, priimame sprendimus ieškodami optimalaus varianto atsižvelgdami į daugybę aspektų. Mūsų platforma visiškai nemokama tiek pirkėjui, tiek pardavėjui“.
Kiekvienoje šalyje portalas turi tinklaraštį, kurį administruoja darbuotojos – madų blogerės, rašančios tinklaraščiuose straipsnius, aktualius tų šalių vartotojams.
Nors portalo principas toks pat kaip ir startuolio „Vinted“, ir tai vienas didžiausių konkurentų, Erika džiaugiasi, kad tokio dydžio investicijas pritraukia būtent lietuvių startuolis. „Kominoi“ orientuojasi į Balkanų ir Centrinės Europos rinkas, tad klientų netrūksta tiek vieniems, tiek kitiems. Šiuo metu įmonė valdo pirmaujančius mainų portalus septyniose šalyse.
„Pradėti nėra sunku, jeigu žinai, jog turi planą B. Tuomet darai eksperimentą. Norėtųsi, kad žmonės turėtų daugiau laisvės eksperimentuoti nerizikuodami savo gerove, tuomet ir talentingų, gebančių sukurti, realizuoti „unikalią“ idėją žmonių, rinkoje būtų daugiau. Mūsų atveju, esu dėkingas likimui už progą padaryti eksperimentą ir už galimybę dirbti su talentingu partneriu“, – pabrėžė Andrius.

Pasak Erikos, pačioje verslo pradžioje nėra paprasta, labai svarbus kiekvienas etapas, svarbu nieko nepraleisti, tačiau visi iššūkiai įveikiami.

Dovilė Joneliūnienė

Parašykite savo komentarą

Pasidalinkite su draugais
  • linkedin
  • gplus
  • pinterest