Trys stovyklos naujame kolektyve – kuria pasikliauti?

Darbo keitimas dažnai nėra pats didžiausias iššūkis, juo tapti gali komunikacija su nauja komanda, bendradarbiais, kurie dažnai pasiskirsto į tris grupeles, tad kuriais pasitikėti, kurių vengti?

Įmonės „Grand partners“ lektorė Irina Rušmanė pataria naujam darbuotojui būti atsargiam identifikuojant kolegų elgesį. Specialistė atvirauja, kad ilgai dirbantys kolektyvo darbuotojai paprastai pasidalina į tris stovyklas. Iš jų pavojingiausia pirmoji – „draugiškųjų, komunikabiliųjų“ žmonių stovykla. Žmonės, labai greitai bandantys susipažinti su naujoku, gali būti arba tiesiog labai draugiški asmenys, arba labai stiprūs manipuliatoriai. Pastarieji bando užkariauti naujoko pasitikėjimą, kad vėliau galėtų juo manipuliuoti. Antrajai stovyklai priklauso žmonės, ganėtinai nepatikliai vertinantys ir negatyviai priimantys naująjį kolegą. Trečioji stovykla yra pati geriausia – taip turėtų elgtis ir pats naujokas – neutralieji. Jeigu kreipsitės į juos, jie atsakys, jeigu nesikreipsite – nekalbins.
Žmonių iš pirmosios stovyklos reikėtų kiek privengti, tuo tarpu antroji ir trečioji grupė tikrai neįsmeigs peilio į nugarą. Svarbu naujokui ir pačiam nepamiršti, ko atėjo į darbą – neieškoti pokalbio temų internete, o kalbėti apie darbą, nebėgti gerti kavos ar į rūkymo patalpą, tačiau paklausti, kur tokia yra.

Naujokai pernelyg greitai atsipalaiduoja

I. Rušmanė teigia, kad už pritapimą prie naujos darbo vietos yra atsakingas pats žmogus. Atėjęs į naują darbovietę asmuo turi suprasti, kur atėjo, ką jis darys, kaip jis save įsivaizduoja, kokias savybes turi, kokių savybių prireiks naujoje darbo pozicijoje? Į šiuos klausimus reiktų rasti atsakymus dar darbo pokalbių metu.
Didesnė klaida už tylėjimą ir klausimų neuždavimą yra greitas prisirišimas prie vieno ar kelių darbuotojų. Prisirišimas prie kolegos naujokui gali vėliau sudaryti keblumų. Net, jeigu susilaikoma nuo komentarų, tačiau klausoma įmonės vidinių intrigų – tampama pasyviu dalyviu. „Greita draugystė – ilgas karas“, – juokauja pašnekovė.

I. Rušmanė pataria naujokui eiti vadovo, o ne kolegų link . Būtinai užduoti klausimus – kaip vadovas pageidauja toliau bendrauti – iškilus sunkumams arba neaiškumams kreiptis tiesiogiai į vadovą ar pas kitą kolegą.
Psichologė ir įmonės „Personalo brokerių centras“ direktorė Ina Savickienė pataria naujokui nevaidmainiauti, nes labai nemaloniai nuteikia, kai naujokas vis dar tęsia darbo paiešką neatsisakydamas iš inercijos gaunamų pasiūlymų atvykti į atrankos pokalbius. Dėl šių pokalbių reikia kuriam laikui išeiti iš darbo, todėl prasideda „pateisinamų“ priežasčių kūrimas ir atsiprašymų iš darbo transliavimas. Naujokas kenčia, nes veidmainiauja, o darbdavys jaučia, kad yra apgaudinėjamas ir taip pažeidžiamas abipusis pasitikėjimas, būtinas produktyviems darbo santykiams sukurti. Laimingesni ir sėkmingesni yra tie žmonės, kurie negyvena dvigubo gyvenimo ir neturi, ko slėpti, ir dėl ko išsisukinėti.

„Jeigu jau rimtai žvelgiate į darbą, puiku, bet persistengti irgi neverta. Nereikėtų pirmomis dienomis pulti ir daryti pakeitimus, rodyti, anot jūsų, kitų daromas klaidas, ginčytis su kolegomis, arba demonstruoti savo galią, jei esate viršininkas. Patartina skirti pakankamai laiko situacijos supratimui, sprendimų motyvų išsiaiškinimui, tarpasmeninių ryšių užmezgimui. Turbūt akivaizdu, kad nepatartina naujokui vėluoti, žaisti žaidimų, naršyti internete ar plepėti su draugais telefonu. Bet koks atsipalaidavęs elgesys gali būti suprastas kaip atsainus požiūris į darbą, kolegas ir klientus, apsunkinti tolesnę sėkmingą integraciją“, – pasakoja I. Savickienė.

I. Savickienė pateikia linksmus ir „patikimus būdus“, kurie padės „atbaidyti“ naujokus:
• Pasirūpinkite, kad naujokui darbo vieta nebūtų sukurta ar priskirta (leiskite jam sėdėti priimamaje ar prie vieno stalo su kitu darbuotoju);
• Priimkite darbuotoją į darbą, kai jo vadovas atostogose;
• Palikite naują darbuotoją laukti pusvalandį sekretoriate, kol ten išsiaiškins, ką su juo daryti;
• Palikite naujoką vieną jo darbo vietoje, kai aplinkiniai kolegos grupelėmis išeina pietauti;
• Pasodinkite valandai trukšmingame koridoriuje, kur naujokas turės susipažinti su 100 puslapių apimties taisyklėmis ir jas pasirašyti;
• Nuveskite naujoką į darbo vietą ir nesupažindinkite su bendradarbiais;
• Priskirkite naujoką darbuotojui, kuris turi terminuotą ir labai svarbią karjerai užduotį;
• Priskirkite naujoką negatyviausiam ir nelaimingiausiam kompanijos darbuotojui;
• Priskirkite naujokui skubią užduotį, kuri neturi nieko bendro su jo darbo aprašymu, nes jums ši savaitė labai užimta;
• Surenkite prezentacijas vieną po kitos keletą dienų iš eilės. Sėkmės!

Agnietė Vilkišienė

Parašykite savo komentarą

Pasidalinkite su draugais
  • linkedin
  • gplus
  • pinterest