P. Masiulis: „Lengva vadovauti avinų komandai, o jūs išdrįskite būti liūtų komandos lyderiu!“

„Įmonės sėkmės pagrindas – patenkintas klientas“, – sako Tele2 vadovas Petras Masiulis. Su pašnekovu kalbėjomės apie sėkmingo verslo kūrimą ir plėtrą, sunkumus ir iššūkius, su kuriais teko susidurti, bei ateities planus ir perspektyvas.

Sėkmingo verslo aspektai

Svajojantiems apie sėkmingą verslą P. Masiulis pataria pirmiausia galvoti ne apie pelną, bet apie klientus. Įmonė turi kurti vertę klientui, kuris tos įmonės prekėmis ar paslaugomis naudojasi. Dažnai verslininkai klientų interesus aukoja vardan trumpalaikio pelno. Žinoma, pinigai versle labai reikalingi, tačiau reikėtų nepamiršti, kad pelnas bus tik tada, kai bus klientų. Jeigu nebus klientų, tada nebus ir pelno.

Pašnekovas išskiria tris pagrindinius dalykus, kurie svarbiausi versle:

1. Verslo nauda. Reikia atsakyti į klausimą, kuo mano verslas naudingas klientams? Kodėl jie turėtų rinktis mano, o ne konkurentų produktus ar paslaugas? Į šiuos klausimus reikia atsakyti sąžiningai, realistiškai įvertinus stipriąsias konkurentų puses. Ir visiškai nesvarbu, kokioje srityje plėtosite verslą. Viskas, kas mus supa – namai, automobiliai, drabužiai, baldai, maistas yra sukurta verslininkų. Visa tai kažkas pardavė ir uždirbo: kiekvienoje iš šių sričių yra daugybė produktų, kurie gali būti pigesni, geresni, paprastesni, ir jei sugebėsite juos tokius padaryti, tai ir bus pirmas žingsnis į sėkmę.
2. Komanda. Sėkmingam verslui turite pasirinkti tinkamus žmones, kurie būtų atsakingi ir motyvuoti.
3. Tikėjimas ir drąsa. Reikia nebijoti klysti ir iš klaidų mokytis.

P. Masiulis teigia, kad sunkumai versle laikui bėgant keičiasi. „Verslo pradžioje, kai „Tele2“ tik įžengė į rinką, reikėjo įtikinti vartotojus, kad galime teikti kokybiškas paslaugas. Vėliau veržėmės į verslo klientų, valstybinio sektoriaus rinkas, ir kiekvienu atveju turėjome iš naujo įrodyti, kad esame pajėgūs teikti kokybiškas paslaugas.
Šiandien turime naują iššūkį – privalome išlikti lyderiais, o tai yra viena sunkiausių užduočių, su kuriomis susiduria verslas“, – sako pašnekovas. Reikalavimai lyderiams gerokai aukštesni, o ir norinčių užimti šią vietą taip pat nemažai.
Anot pašnekovo, verslas yra permainingas, todėl nesėkmių nereikėtų sureikšminti. P. Masiulis tiki, kad nesėkmės yra laikinas dalykas. Be to, kiekviena nesėkmė – labai vertinga, nes su ja įgyjame patirties. Galime pasimokyti iš savo klaidų ir kitą kartą tokios pačios nesėkmės jau išvengsime.

Vienas lauke – ne karys

„Niekas niekada nesukūrė sėkmingo verslo be sėkmingos komandos“, – sako Petras Masiulis. Žinoma, komandai reikia lyderio, kuris pirmiausia turėtų būti sąžiningas. Pasitikėjimą sukaupti labai sunku, o prarasti jį – lengviausias dalykas pasaulyje, todėl svarbu gerbti ir vertinti darbuotojus. Lyderiu įmanoma būti tik tuomet, kai aplink yra komanda, lyderis be komandos neegzistuos. Komanda geriausiai atspindi vadovo savybes. „Lengva vadovauti avinų komandai, o jūs išdrįskite būti liūtų komandos lyderiu!“, –  sako P. Masiulis.
Pasak pašnekovo, vadovas su darbuotojais turi elgtis vadovaudamasis krikščionišku principu „Mylėk savo artimą kaip pats save“ – kitaip tariant, nedaryk to, ko nenori, kad darytų tau pačiam. Toks požiūris yra paprastas, bet užtikrintas kelias į aplinkinių pagarbą.
Todėl labai svarbu suburti kuo geresnę komandą, o ją subūrus – pasitikėti darbuotojais, suteikti jiems atsakomybę ir leisti priimti sprendimus patiems. Žmones tai motyvuoja: jie žino, kad yra svarbūs, jaučia atsakomybę už savo darbą, todėl stengiasi dėl įmonės ir atsiranda savininkiškumo jausmas, žmonės žiūri į savo pareigas ne kaip į prievolę, o kaip į savo verslą. Patikėkite, tai suteikia milžinišką postūmį pirmyn, teigia pašnekovas.
„Taip pat reikalingas balansas tarp darbo bei asmeninio gyvenimo. Poilsis, šeimai ir namams skirtas laikas yra būtinas visiems, priešingu atveju, žmogus tiesiog nebepajėgs dirbti“, – sako P. Masiulis.

Pasak pašnekovo, kažkokių išskirtinių ateities užmojų nėra. Darysime viską, ką darėme iki šiol, kad „Tele2“ būtų rinkos lyderė bei toliau stengsimės dėl savo klientų. Skirsime klientams dar daugiau dėmesio, nes jie yra mūsų įmonės tikrasis sėkmės raktas.

Vilija Mačiulskytė

Parašykite savo komentarą

Pasidalinkite su draugais
  • linkedin
  • gplus
  • pinterest