Įvardintas ambicingiausias Lietuvos startuolis

Kauno technologijos universiteto startuolių inkubatoriuje „Startup Space“ gimusi įmonė „SearchNode“ „Forbes“ pasaulinio verslo portalo įvardyta kaip ambicingiausias Lietuvos startuolis. Tarp ambicingiausiųjų patenka dar dvi KTU absolventų sukurtos įmonės. „Galime didžiuotis, kad pasaulinės žiniasklaidos priemonėse skaitome apie Lietuvos startuolius. Tai parodo, kad dalyvaujame žaidime ir esame įdomūs“, – teigia „Startup Space“ vadovas Donatas Smailys.

16-mečio Antano Bakšio su komanda sukurtas „SearchNode“ siūlo išmanias paieškos sistemas internetinėms parduotuvėms. Po ketverių metų gyvavimo startuolis turi 100 klientų iš 13 šalių ir kasmet generuoja šešiaženkles pajamas.

„Inside Warehouse“, įkurtas KTU absolventų – tai virtuali sistema, kuri, įdiegta bendradarbiaujančiuose tinklalapiuose, dominančią prekę įlieja į naujienų srautą ir leidžia ją čia pat įsigyti. Startuolis sulaukė 700 tūkst. dolerių investicijų. Vienas iš įmonės įkūrėjų Justinas Taruška – yra Universiteto startuolių mentorius, o taip pat ir KTU antreprenerystės modulio kviestinis dėstytojas.

KTU studento Dovydo Navicko sukurtas startuolis „Copictures“ siūlo bendrą platformą fotografams, medijų agentūroms ir renginių organizatoriams. Startuolis jau pritraukė beveik 200 tūkst. dolerių investicijų ir plečiasi į tarptautinę rinką.

Iš startuolių Lietuvai – 130 milijonų eurų

„Visame pasaulyje žodis startuolis (angl. startup) iš esmės pakeitė žodį inovacija (angl. innovation)“, – mano D. Smailys.

Pasak jo, tai, jog esame matomi ir už savo šalies ribų, rodo, kad turime daug po daug potencialo ir mūsų šalyje yra infrastruktūra inovacijoms kurtis.

„Startuoliai taikosi į pasaulines rinkas, siekia pritraukti užsienio rizikos kapitalą ir geriausią praktiką, o tai itin svarbu šalies ekonomikai. Tai gerina ir valstybės įvaizdį tarptautiniame lygmenyje. Virš 90 proc. pritrauktų investicijų į Lietuvos startuolius (iš viso – apie 130 mln. eurų) yra užsienio kapitalas“, – teigia D. Smailys. Jo teigimu, startuolių kultūra skatina inovacijas, ir, tuo pačiu, reikalauja adekvataus valstybės dėmesio kuriant instrumentus startuolių ir jų ekosistemos skatinimui. Šioje srityje, D. Smailio teigimu, Lietuva dar turėtų pasitempti.

Estų dar neaplenkėme

D. Smailys teigia, jog Lietuvos startuolių ekosistema dar tik auga, ji neprilygsta Europos ar pasaulinėms startuolių ekosistemoms. Baltijos šalių lyderiais galima laikyti estus.

„Praėjusią savaitę lankiausi didžiausioje Estijos technologijų konferencijoje „Latitude59“, bendravau su įvairiais žmonėmis nuo Europos iki Silicio slėnio. Startuoliai, investuotojai, akseleratorių vadovai apie Lietuvą ir Baltijos šalis girdi vis daugiau. Tai džiugina, didina pasitikėjimą savimi ir šalies patrauklumą tarp užsienio investuotojų, partnerių“, – sako D. Smailys.

Pasak jo, turime rodyti ir didžiuotis, kad Lietuvoje yra gabių, imlių, komunikabilių ir laisvai angliškai kalbančių antreprenerių, kad mūsų valstybė yra atvira ne tik Lietuvos, bet ir užsienio startuoliams.

Lūžis įvyko per pastaruosius 2 metus

D. Smailio teigimu, lemtingas lūžis, po kurio startuolių ekosistema pradėjo ženkliai augti, ir jai pradėtas skirti didesnis dėmesys, įvyko per pastaruosius dvejus metus. Vyksta daug daugiau renginių, atsirado daug daugiau startuolių. Ryškiausiais startuolių kultūros kūrėjais jis įvardija organizaciją „Versli Lietuva“, o Kaune – KTU „Startup Space“.

„Prisidedame prie ekosistemos kultūros kūrimo organizuodami įvairius renginius, bendradarbiaudami su miesto savivaldybe, kurdami platų tarptautinį mentorių ir investuotojų tinklą. Esame stipri ir auganti startuolių bendruomenė su didele patirtimi. Ateityje sieksime tarptautiškumo, jau šiandien dirbame su startuoliais iš kaimyninių šalių“, – pasakoja KTU startuolių inkubatoriaus vadovas D. Smailys.

Parašykite savo komentarą

Pasidalinkite su draugais
  • linkedin
  • gplus
  • pinterest