Investuotojai ieško sėkmės „simptomo“

Dažniausia priežastis, dėl kurios jaunuoliai nepradeda savo verslo – investicijų trūkumas. Ir nors įsisteigus rizikos kapitalo fondams suteikiama galimybė realizuoti savo idėją, žmonės baiminasi nesėkmės. Kuo naudingi rizikos kapitalo fondai ir ko ieško investuotojai?

Rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ įkūrėjo Ilja Laurs teigimu, rizikos kapitalo fondo vaidmuo svarbesnis už banko, nes bankas nėra ta institucija, kuri galėtų finansuoti jauno, rizikingo verslo idėją.
Bankas suteikia kreditą, o rizikos kapitalo fondas investuoja. Kreditas yra besąlygiška suma, kurią reikia besąlygiškai grąžinti, o investicija, kuomet vienas asmuo investuoja į kito asmens verslo idėją ir jie kartu tampa verslo savininkais. Jei verslas tampa sėkmingas, jie parduoda jį už didelę pinigų sumą ir tuos pinigus pasidalina.
Jei verslui nepasiseka, pinigų negauna nei vienas iš savininkų, bet ir nelieka vienas kitam skolingi. Tad pagrindinis banko ir rizikos kapitalo fondo skirtumas, kad rizikos kapitalas investuoja į verslą, tampa akcininku, o bankas duoda pinigus, kuriuos privaloma grąžinti ir užstatyti vertybes. Tai išsprendžia vieną svarbiausių jauno verslininko problemų – verslo finansavimą. Pasak Ilja Laurs, svarbiausia, kad būtų gera idėja, gera komanda ir motyvacija.

Turi būti greitesnis už konkurentus

Kodėl verta priimti investiciją? Pirmoji priežastis – maksimaliai sumažinti asmeninę riziką. Kad ir kokią genialią idėją turėtumėte, statistika negailestinga – iš dešimties pradėtų verslų, pirmuosius metus išsilaiko tik vienas. Šiais laikais brangiausias resursas ir investicija yra laikas. Pritraukus investiciją jūs galite susikoncentruoti ties projekto kūrimu, plėtojimu, nes labai dažnai žinant, kad idėjos finansavimui reikia daug pinigų, įmonė vykdo keletą darbų, trečdalį laiko praleidžia įrašant produktą, o konkurencija yra negailestinga ir jei vienu metu bandote atlikti daug darbų, skaldote savo pastangas perpus ir idėjai neskiriate visų savo resursų. Investicija suteikia galimybę susifokusuoti į idėją, tai stipriai padidina sėkmės tikimybę.
Visos didelės kompanijos turi didelį stabdį – jie nelankstūs ir kažką padaryti nauja jie nesiryžta, nes turi skirti papildomo laiko. Tad startuoliai turi pranašumą, nes jie nebijo inovacijų.

Verslininko užduotis: sukurti verslą, kuris uždirbs pinigus

Vien idėjos nepakanka, svarbu ją tinkamai pateikti vartotojui. Dėl šios priežastis, pasak Ilja Laurs, pradedantiesiems verslininkams naudinga patirtis. Rizikos kapitalo kompanijos visame pasaulyje turi daugiausiai patirties, kaip idėją paversti sėkmingu verslo procesu, kada reikalinga reklama, kokios rinkodaros strategijos reikalingos. Tokių žinių startuoliai neturi, todėl patarimai, kaip plėsti savo įmonę bei paruošti produktą, yra naudingi.
Piaras Lietuvoje dažnai asocijuojamas su užakytais straipsniais. Iš tikrųjų „Piar“ tai yra komunikacija savo partneriams, investuotojams, žurnalistams, nes verslas negali būti uždaras. Problema, su kuria susiduria startuolis – apie jį nerašo žiniasklaida, tačiau žurnalistai domisi, kur investuoja rizikos kapitalo fondai, tai palengvina komunikaciją“, – pabrėžė I. Laurs.

Dažniausios baimės ir mitai

„Investuotojas pavogs mano idėją“ – apie 80 proc. bijo pasakyti savo idėją investuotojui. „Netikiu idėja, tikiu įgyvendinimu“, – sako I. Laurs. Jei investuotojai norėtų kurti verslus, jie ir kurtų verslus, tačiau jie yra tam, kad investuotų.
„Investuotojas užvaldys mano kompaniją“ – Dažniausiai kompanijos valdyme jautriausias bus įkūrėjas. Investuotojas toks sentimentalus nebus, kuo geriau verslui sekasi, tuo mažiau investuotojas skirs laiko, o beveik visą valdymą perduoda idėjos sumanytojui, tačiau, jei verslui ima nesisekti, investuotojas skiria visą savo dėmesį, kad padėtų įmonei,
„Investuotojai norės didžiausios verslo dalies“. Pasak Ilja Laurs, yra 20 procentų (nuosavybės dalis), kurią norės pasiimti investuotojas už investiciją. Priklausomai nuo sutarties, bus aišku, kokia konkrečiai suma atitektų investuotojui pardavus verslą.
„Reikia sudėtingų verslo planų“. „Ir aš galvojau, kad jų reikia ir labai nustebau, kai gavau iš žinomos kompanijos prezentacijos pavyzdį. Ji buvo iš penkių puslapių. Investuotojams nereikia daug informacijos, reikia konkretumo“, – sako Ilja Laurs. Kaip pateikti informaciją, kad investuotojas susidomėtų:
Svarbiausia skaidrė yra pirmoji, joje turėtų būti nurodoma, kaip augs vartotojų skaičius, kitose skaidrėse reikėtų aptarti komandos sudarymą, pristatyti/iliustruoti produkto veikimą bei statistiką. Investuotojai ieško sėkmės simptomo, tad aplink įdomius verslus sukasi ne vienas investuotojas.
„Esu studentas, į mane rimtai nežiūrės“. Klaidinga taip manyti, nes apie 80 procentų kampanijų atsiranda studijų metu.
Tad svarbu susitaikyti su tuo, kad investicijų pritraukimas yra sudėtingas procesas, tačiau, jei labai norite realizuoti savo idėją ir pakeisti pasaulį, būtinai pabandykite.

Dovilė Joneliūnienė

Parašykite savo komentarą

Pasidalinkite su draugais
  • linkedin
  • gplus
  • pinterest