91 proc. įmonių peržiūri kandidatų socialines paskyras internete

Socialiniai tinklai ir asmeninės paskyros juose gali nulemti – pakvies jus į darbo pokalbį…ar ne?
2015 m. gegužės 27 d. Lietuvos edukologijos universitete įvyko paskaita „Sėkmingos karjeros planavimas su socialiniais tinklais“. Paskaitą skaitė rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ rinkodaros vadovas Robertas Šapalas.

R. Šapalas niekuomet nėra turėjęs „Gyvenimo aprašymo“ (CV) ir ryšius kuria tik per socialinius tinklus. „Kiekvienas iš mūsų turi socialinius tinklus, visgi žmonių požiūris į juos, norint gauti realią naudą, turėtų būti šiek tiek kitoks.”,  – teigia R.Šapalas. Socialinis tinklas „Facebook” turi 1,39 milijardą aktyvių vartotojų ir šie žmonės gali matyti vieni kitų socialinius tinklus, būtent dėl to reikia labai atsakingai žvelgti į savo viešinamą turinį.
Dažnai pasitaiko atvejų, kuomet darbuotojai, įkėlę netinkamus vaizdo įrašus, padaro didelę žalą ne tik sau, bet ir įmonėms, kuriose dirba. „Bet koks darbuotojas, nepriklausomai nuo jo užimamų pareigų, gali daryti įtaką įmonės reputacijai ir dėl to socialiniai tinklai įmonėms yra labai svarbūs.”, – tikina Robertas Šapalas.

Prieš priimant naują darbuotoją – socialinių paskyrų peržiūra

Tyrimais nustatyta, kad 91 proc. įmonių, prieš priimdamos naują darbuotoją, peržiūri jo socialinę paskyrą internete. 69 proc. įmonių nepriima kandidato į darbą vien tik dėl jo elgesio socialinėje erdvėje. Didžiausias procentas įmonių nusprendžia nesamdyti darbuotojo socialiniuose tinkluose pamatę, jog jis galimai melavo apie savo kvalifikaciją. Taip pat dardaviai kreipia dėmesį į tai, ar būsimo darbuotojo viešinamos žinutės bei nuotraukos yra cenzūruotos, padorios.

Kas svarbiausia kuriant „LinkedIn“ paskyrą?

Vieno tyrimo metu darbdaviams buvo užduotas klausimas, ar socialiniai tinklai gali būti paskata pasamdyti darbuotoją, 68 proc. respondentų atsakė, kad taip. „Būtent dėl to kiekvienam būsimam darbuotojui yra pravartu investuoti į savo prekinio ženklo kūrimą socialiniame tinkle „LinkedIn“, – dėsto Robertas Šapalas. Pirmiausiai dėl to, kad šią paskyrą kiekvienas gali kurti taip, kaip nori, na, o būsimam darbdaviui įvedus kandidato pavardę į Google, ši paskyra bus pirmoje vietoje.
Yra keli punktai, svarbūs kuriant „LinkedIn“ paskyrą. Pirmiausia, nuotrauka turi būti oficiali, profesionali, tačiau paprasta. Taip pat labai svarbus yra geras bei tikslus aprašymas, kadangi būsimi darbdaviai darbuotojų ieško pagal raktinius žodžius. Pravartu paprašyti žmonių, dirbusių su jumis, rašyti rekomendacijas ir nurodyti savo įgūdžius.
„Visgi vien „LinkedIn“ paskyros turėjimas nepadės. Šioje erdvėje galima kelti žinutes, susijusias su sritimi, kurioje norima dirbi. Tuomet darbdavys matys, jog kandidatas ta sritimi domisi.”, – tikina R. Šapalas.

Parašykite savo komentarą

Pasidalinkite su draugais
  • linkedin
  • gplus
  • pinterest